Friday, April 13, 2012

[Part 1] Uncle's Wedding Project

Assalamualaikum and hye everyone..


This is the opportunity for me to update about the progress towards my coming uncle's big day ceremony. Saje kan nak have fun sekejap..ni je last kenduri sebab ni adik my mum yang berkahwin again.. Bukan sebab bermadu tapi setelah dicurangi bekas isteri pertama.=,=' InsyaALLAH.. this marriage will stay forever in bless from ALLAH.

Last night.. malam berinai. Ala..actually pengantin da sebulan nikah. inai kat jari pun still ada lagi.. but saje nak touch up balik. Memandangkan makcik i sorang ni rajin nk menggiling.. So aku dan adik turut serta join dalam acara ni. hehe Bukan je malam ni khas untuk malam berinai.. tp sedara km kat sini dah sibuk masak-masak ape yang patut untuk majlis yang akan diadakan hari sabtu ni..

Muka kami yang 'flawlessss berseri-seri' without makeup. haha
One of our cousins yang rajin pilih-pilih daun inai. Aku and my sister pun tolong pilih jugak tapi plih dari pokok inai yang kitorang bawa dari rumah aje.. sbb masa kmi sampai sana.. dorang da sip pilih..tunggu nak giling aje..

Waa nampak tak inai dah hmpir lumat digiling?? Hbatlah mak chaq kitorang..terbaek. haha budak-budak kecik tu adalah sepupu aku k..aku belum ade sorang lagi ank sedara.. huhu yang budak perempuan kecik tu la anak pengantin.. aku suka mata dia.beeesaq!!
Gambar aku snap curi-curi.. Tok wan tengah buat air gula merah untuk kenduri esok hari.. Kat penang km panggil TOK WAN untuk atuk lelaki..kalau orang nogoghi..mesti pnggil TOK WAN untuk nenek perempuan dorang kan? Dulu aku selalu confius..hehe

Alahai..sibuk je dua orang pengantin kecik ni.. yang perempuan ni anak mak chaq aku yang kecik.. yang laki ni anak pakcik aku.. budak ni ada kembar dia..time ni kembar die duk tido..tak sihat..demam. huhu

Ni aku pakaikan untuk diri sendiri. hehe actually aku dah pakaikan untuk sepupu-sepupu aku and untuk dua2 pengantin tu.. tapi gambar-gambar masa aku tgh pakaikan dorang xde dengan aku..xdapat la nk menunjuk kat sni. hehe last-last dekat pukul 12.30mlm baru siap and kami 1family balik rumah.. penat tapi best sgt !



p/s : yang belum kahwin boleh kan pakaikan inai untuk pengantin?? hope lepas ni aku pulak. :PP macam best pulak jadi pengantin. hehe

No comments:


ShoutMix chat widget
/