Tuesday, October 6, 2015

Perahan susu teknik mermet

Assalamualaikum..
hello mommies and readers!

Harini aku practise perah susu guna teknik mermet.. which is perah teknik manual pakai tangan je. Biasanya aku pam pakai electrik breastpump je.. hehe

Hasil bacaan aku kat google, teknik ni sangat berguna lagi2 bila pam tak berfungsi or tak bole nak guna sebab x ade bekalan elektrik.

Selain tu teknik ni mempercepatkan susu diisi semula untuk menyusuan seterusnya.. means makin banyak lah susu akan terhasil lepas ni. Tapi make sure korang kosongkan betul2 miss B ye..

so..why not aku cuba?

Dari pengalaman aku harini teknik ni
*senang dipraktikkan tapi kena privasi sikit time nak memerah tu..seksi.hehe
*tak menyakitkan
*hasil lebih meriah
*miss B cepat rasa kosong
*comot la sikit sebab susu meleleh2 kat tangan ni..
*puas hati


Alhamdulillah rezeki Adam.. ni perahan 15-20minit je. Selebihnya aku sambung guna pump sebab malas da nk picit.. hahaha korang jangan ikut mcm aku k. So total dapat 6oz. Sikit tak apa lama2 jadi bukit.. hehe


Okay, setakat ni je perkongsian aku tentang salah satu teknik perahan susu ibu ni.  



Enjoy breastfeeding ok mmommies! Tq for reading~

No comments:


ShoutMix chat widget
/