Friday, August 19, 2011

Korang tak kan dapat dah worker yang begitu comitted dengan kerja and fast learner macam aku !!! hahaha

Assalamualaikum kalian-kalian yang di sayangi..

Aku macam nak gelak laju-laju bila bace balik entri ni.. Sumpah macam mana la aku bole terbagi puji-pujian pada mereka semua tu. Lahanat betul ! Entri tu pulak aku tulis before aku nak g masuk kerja balik pukul 6.30petang nanti.

Lately aku memang ada masalah kedatangan, ari sabtu tak datang kerja tanpa mc,ari khamis masuk lambat jugak and kebetulan ari jumaat tu pun aku msuk lambat !!! Aku ni masalah betul dengan transport, bukan aku yang lambat, aku seawal kul 5ptg dah siap taw. Kat kawasan rumah aku ni kalau pkul 6ptg baru gerak memang alamatnye lambat la sampai. Jem tak hengat !

Nak dijadikan cerita,ari jumaat tu adik aku terlambat untuk hantar aku. Aku da tak sedap hati doe! Dah agak mesti kena lagi..and aku tak pasti apa akan jd kali ni. Sebab kebetulan berturut2 lak tu.huhu dalam hati aku dah sedih gila sebab aku memang tak suka datang lambat,cacat dah kedatangan aku nanti. Punye tahan la rasa nak marah tu,aku diam je dalam kereta and buat2 tido.

Sampai klinik,masuk2 je pintu... Perhhh !! Kaw punya doctor mak singaa betina tu mengaum kat aku depan patient. Panas je muka walaupun patient tu tak pandang aku sebab dia tgh berbaring atas seat dental. Dia tanya aku, u tak leh kerja main-main macam ni,kalau u mau resign ka?,apa u ingat ni playground ka? Lepas je dia cakap kat aku yg dia nak cakap dengan aku lepas ni, terus aku blahhh ! Blah masuk toilet then call adik aku. Niat sebenar nak marah dia tapi sedu sedan aku yang lebih,so dia terus patah balik ke klinik aku tu..dia ingt doctor dah nk cekik aku separuh mati la tu. Haha

Malas la nak cerita yang aku ni menangis melalak macam orang kena pelempang 100x. Hahaha aku anak yang baik mana main menjawab-jawab ni..diam-diam aje. *tapi dalam hati nak je menjawab membalas berjabu-jabu dengan perempuan tuh,tapi aku bukan macam tu..whuhuhuhu~ T_T !

Beberapa minit lepas aku kol tu.. Mak and adik aku trus naik atas klinik tu serang macam gangster oo.. nsib time tu doctor ada patient.. Haha mak aku suruh aku balik je terus, amik beg aku. Mak aku kata mulai hari ni.. dia RESIGN !!! ingat hadap sangat gaji rm800 tu !! Hadoi. aku pun tak sangka nak jadi drama mcm tu.. huhu mak aku serang macam tu sebab dah tgk aku nangis teruk ngat. Hehe

Today macam malang kata dr Sapna,mula2 'wire' untuk braces tak ade then cermin pecah then patient yang lepas cabut gigi pregnant 1bulan pengsan!! Memang mengamuk la Dr kitorang tu. Patients pun sampai cakap doctor garang ! Kami as staff telan air liur je la..  Tapi kesian kak april yang kena marah pasal cermin pecah.padahal doctor yang tak sengaje terpecahkan. Harini hari kak april agaknye. Huhu - ni sedutan dari entri yang lepas before aku resign! rupa-rupanya malam tu aku lak yang resign..malang bertimpa2 kat klinik tu. haha -

Cukup bulan ni aku just g amik gaji ja. Haih..ni aku rasa dugaan di bulan puasa yang paling hebat ! Ni mungkin permulaan bagi aku untuk menempuh hari-hari yang mendatang setelah bekerja di bawah majikan.

Aku mengaku aku pun salah jugak..aku sebagai pekerja tak boleh la ada masalah kedatangan. Tapi majikan aku tu langsung tak bertimbang rasa. Tak nak dengar penjelasan kita,yang taw nak marah kita ja. Aku memang pantang orang marah-marah aku sangat. Haha


p/s : now,menganggur balik! doakan aku supaya always kuat semangat,tak cepat sensitif dan sentiasa berani kalau kita benar! Aku baru taw yang aku tak leh berkerja under pressure. :')

No comments:


ShoutMix chat widget
/