Sunday, August 7, 2011

Malas betul nak update blog bulan posa ni. hehe

Assalamualaikum and hye everyone ! :)

Hari ni sape yang tak posa sila korek hidung !! haha Tahniah kepada semua yang still berpuasa penuh sampai hari ni. Alhamdulillah pejam celik pejam celik kita dah pun 7 hari berpuasa kan..

Aku pulak tengah menanti hari untuk mendapat gaji pertama di tempat kerja pertama untuk habuan berbelanja khas untuk persiapan raya aidilfitri. Posa pun tak habis lagi da excited nak raya. Well,setahun hanya sekali. hehe Kerja dalam bulan puasa memang sgt penat, tp setiap kerja yg kita buat mst dapat pahala kan? :)) So banyak bersabar je ye..

Ada yang dah start buat kueh raya?? Cepatnye korang. Family aku tak buat apee pun ag..nak buat tapi hujung2 nanti la.. buat awal kang habis awal pulak. Tak sempat nak jamu tetamu.. hehe

So far aku baru 2kali singgah ke pasar ramadhan untuk membeli santapan juadah berbuka. Ingat ye kawan-kawan, jgn kita gelojoh dan bersikap pelahap. Nanti membazir. Membazirkan amalan syaitan. Tapi sekarang syaitan mne ade, nafsu la tu ! Dan berhenti makan bila kenyang. Kalau aku,aku makan ape yang patut je. Ape yang patut dari istilah aku tu sepinggan nasi + kuih mueh + buah + air. T_T (sampai boncit baru bangun nk solat. jgn mcm aku k.haha)

Kepada semua, selamat berpuasa di siang hari, selamat berbuka dan selamat menjalankan ibadah tarawih di malam hari..wish sekali 3 dalam 1.. ALL THE BEST dalam beramal dan mengaut pahala dalam bulan ni.. huhu :)

No comments:


ShoutMix chat widget
/