Tuesday, November 2, 2010

serious aku xpenah pun rasa takut nak kawin awal!. (PART2)

..sambungan dari entry Part 1 ~

actually kan hakikatnye nak kahwin ni x susah. cukup syarat dah memadai. aku nak sgt kahwin awal. dunia sekarang ni tak menjanjikan apa-apa. aku tak nak berseronok yang bukan-bukan sebab ye lah kita tak taw lagi masa depan kita macam mana. baik segalanya biarlah dengan cara yang dihalalkan ISLAM. dan aku tak nafikan umur aku yang dah meningkat ke usia 20-an ni cakap aku dah bersedia nak kahwin, tapi kalau orang tua dengar mst dorang cakap kita ni gatal sgt dah.huhu alangkah baiknye kita dapat hidup bahagia bersama orang yang kita sayang & cintai dengan cara yang halal. tak perlu takut, gelisah atau pun susah hati je setiap kali keluar dengan bf. tak perlu lagi buat maksiat ! jiwa pun tak serabut bukan? 

tapi ape pun banyak-banyakkan bersabar. banyak ingat Tuhan. dan jangan terlalu ikutkan nafsu.tapi yang aku taw kami ni kuat nafsu makan.hek3 :P harap aku dan dia sama-sama dapat fokus pada study memandangkan kami dah di tahun akhir dan berjaya dengan segulung Diploma dengan cemerlang. sabar ye sayang, tak lama je lagi & awak pun akan kerja. pastu kita kahwin.kahwin muda. :) mudah-mudahan semua berjalan dengan lancar. saya nak hidup dengan awak dengan restu dari ALLAH, dari keluarga awak, keluarga saya & orang keliling kita..insyaALLAH,amin! itu doa saya hari-hari ~

ini sekadar luahan aku. pesan aku, korang tak berhak nak nilai aku dari ape yang aku cakap kat sini. sekian terima kasih.:)



No comments:


ShoutMix chat widget
/