Saturday, July 23, 2011

berdoalah untuk kami yang berjauhan ni.

Assalamualaikum. ^_^

Hai tawan-tawan ! Ape perkembangan korang semua? Dah kerja ke? Or sibuk duk menternak lemak berkilo-kilo lagi kat umah? Ayat pedas tu untuk aku je sebab aku je yang rasanya rajin melantak kat umah. =,=' Tapi semenjak dua menjak tiga menjak empat lima menjak ni kan,macam tak lalu je nak makan. Kalau dulu tengok peneram tu macam nak melahap 50bijik, sekarang ni da turun lahapnye ke 30biji je. Kesian kan?


Kenapekah tahap selera aku sekarang dah makin menurun ni? Kalau tak kemain lagi akal fikiran ni macam kena rasuk aura chef-chef,ade je yang aku nak masak. Nak masak tu lah nak masak ni lah. Tapi mintak mak masak lagi banyak dari aku sendiri masak. Maafkan aku,kadang-kadang nafsu makan sendiri tak dapat dikawal.hehe

Biar pun tak selera makan nasi, peneram tetap di hati. =.=' *meroyan

Ni baru mukadimah, belum masuk kupasan isi isu semasa lagi. Haih,melalut ja keja. :')

Ni baru nak masuk sebulan dah tak selera makan,belum lagi berbulan-bulan,bertahun-tahun. Alangkah kurus kedin nye aku. *berangan

Macam mane ye nak cakap,susah kan nak cakap macam mana kalau kite rindu kat seseorang? Seseorang yang selalu ada bila hati yang tandusan kasih sayang ni memanggil,terus dia terpacak depan hidung. Ni bila dah jauh-jauh apa kan daya, terpaksa la mengalah dengan apa jua keadaan, berharap agar dia pun kuat cam aku,aku kuat cam dia. *maknanya saling memahami dan bertolak ansur la tu. huhu :')

Aku suka masuk ke page ni kat FB.

"saya selalu tengok wall awak bila saya rindu."

Tapi tadi aku sekali harung mengendap kat info FB dia. Huduh gila perangai.


Kalau tak nampak,klik untuk pembesaran maksima.
 Walaupun tulisan-tulisan tersebut dah lama ada kat situ tapi tulisan-tulisan tu tetiba buat hati aku tersentuh. Aku kan sensitif. Mestilah tersentuh. Jangan salahkan ibu mengandung aku. =,='

Kenape ye aku tersentuh? Entah la. Aku sendiri pun tak dapat nak tafsirkan. Tapi naluri aku rasa lain. Terasa lain bila terpandang ayat ini...

                                               ..nak hidup bahagia dengan orang yang mampu fahami diri ini.

Adakah aku orangnya? atau mungkin orang lain. Aku benci perkataan tu. Sungguh aku tak mau. Tak mahu rasa macam aku tak mampu nak fahami diri dia yang satu tu. Dia cukup bahagiakah dengan aku?

Ah. Tacing sekejap. :')

Beralih pulak ke info FB pemilik empunya blog tak seberapa ini.






..I love Allah, I am single for Him. And I will only open my heart to those who loves Him. Perhaps my future are the one who was chosen by HIM n i will stay with the guy till my last breath!I believe in Him, the one who can understand me much2 better than everyone! I love Him d most, and if I die today, I pray that it is because of Him...Amen Ya Rabbal Alamin!! [♥]

Ya ALLAH Ya Tuhanku, Tuhan yang mencipta manusia. Tuhan yang telah menemukan Adam dan Hawa. Kau satu kan hati kami berdua,semoga kami menemui jalan yang halal bagi kami. Kau lindungilah kami dari godaan syaitan laknatullah ! Sesungguhnya dia menyesatkan dan antara yang menyesatkan kalian manusia. Bukakanlah ruang hati ku untuk untuk sentiasa memahami dan saling memahami. Semoga dia adalah jodoh untukku dan aku jodoh untuknya. Hanya KAU tempat aku memohon dan berserah.Amin Ya Rabbal Alamin...


p/s : Dia seorang yang baik. :')

1 comment:

She's Gee said...

insyaAllah, kalau ada jodoh, tidak ke mane.. =)


ShoutMix chat widget
/