Saturday, March 19, 2011

Aku dan kau disatukan atas nama CINTA

Amaran : Ini entry jiwang. Sila kelik pangkah kalau rasa tak suka nak baca.

Aku suka pada CINTA.
CINTA buat kita rasa bahagia kan?


Aku suka dicintai. Mencintai?
Sekolah rendah tak penah berCINTA.
Sekolah menengah baru belajar berCINTA.
Menengah rendah dengan orang lain.
Menengah atas dengan orang lain.
Kolej dengan orang lain.
Universiti dengan orang lain.

Cukuplah. Aku dah cukup kenal dengan CINTA. Aku nak bersama dengan CINTA universiti aku. Cinta sampai tua. Cinta sampai mati. Cinta sampai syurga =,=

Mengimbas kembali zaman berCINTA dulu-dulu. Aku muak. Ditinggalkan. Meninggalkan. Kasihan PENCINTA aku. Dia menunggu dan terus menunggu. =,=

Baru aku tahu dia mula meminati aku.

Dia mendekati aku. Mengambil berat pasal aku. Mendengar kisah duka ku. Dia bilang dia sayang aku dan mencintai aku.
Baru aku tahu dia berharap untuk bersamaku.
Saat aku keliru, bimbang hilang kasih TUHAN, kasih MAK AYAH,kasih KELUARGA, kasih CINTA yang tak pasti aku mula menjauhkan diri darinya. Menyuruh dia untuk melupakan aku, mencari yang lain. Mungkin itu yang terbaik yang mampu aku lakukan. Dia sabar, bertahan dan terus bertahan. =,=

Baru aku tahu dia sangat setia pada aku.

Biar pun aku mengarahkan dia untuk menjauhi aku, aku sedar dia tetap setia menemani hari-hariku. Ke mana sahaja aku ingin pergi, dia ada untuk tidak mengecewakan aku. Semakin hari semakin rapat. =,=

Baru aku sedar aku mula menyayangi dia. 
Dia tak mungkin berpaling. 
Dia serius untuk memilikiku.

Aku bersama CINTA yang tak pasti semakin hambar. Bibir boleh berbicara apa sahaja, tapi hati tetap tak membenarkan kata-kata. Kasih mula berubah.


******************

Bagi aku,

CINTA adalah sesuatu yang tak boleh dipaksa-paksa. Bila dipaksa pasti ada yang tidak kena dengan hati ini. Maaf, kisah silam tak perlu diungkit-ungkit. Yang pasti aku mula mencintai dia. Dari hari ke hari semakin menyayangi dan mencintainya. Terima kasih CINTA kerana sabar menunggu aku dan membahagiakan aku hingga kini. 

Gambar ini mengingatkan aku tentang siapa diriku, walau siapa pun aku harap dia tetap menerimaku seadanya. =,=


Thanx so much for everything sayang ! Sayang kamu sangat-sangat !

4 comments:

Hidayah Othman said...

alalala...so sweet...:)

huNNy said...

sweetnyeee....bertuah hanis sebab dapat seseorg yg menyayangi hanis...hope korang berkekalan...amin...:)

ann rihan said...

moga brkekalan... suka tgok kwn2 bhagia..

Cik Anish Lelabu Al-Sayuran said...

hidayah othman : thanx. :)

hunny : alhamdulillah, bertuah sgt2. :) insyaALLAH. amin ! Hope for u too.. aminn...

ann rihan : insyaALLAH. amin! thanx farihan. hope hampa pun bahagia sampai bila2. insyaALLAH. :)


ShoutMix chat widget
/