Saturday, April 2, 2011

Showroom @ Setia Pearl Island, Penang

Bercanda ria berdua dengan kakak sepupu ke lokasi berikut. hehe Saje menjejakkan kaki ke sana sekali lagi sambil mencuci mata dan menanam idea untuk berangan nak rumah idaman. ^_^

Ruang Tamu







Bilik Tidur
 Bilik tidur utama

Bilik tidur cik gadis
Wallpaper for boy's room

Katil yang rendah. Suit for children.


Bilik tidur lelaki. Perempuan pun boleh kalau dia nak simple.
 Dapur


Pejabat 


Hiasan dalaman
Artifak berpeha lebar

Sudu garfu yang menyelerakan!

Daun kucai berpasukan mug ! ^_^

Hiasan syiling berguli

Bread tipu2 yang menaikkan keinginan nak makan
see pumpkin saye?

wooden concept. bambu lamp kan tu?
*those adalah hiasan yang menarik pandangan aku. credit to the designers.


Rumah bernilai beratusan juta, mana tak cantiknye. Memang gorgeous habis lah. Tapi ni just showroom. Nilai rumah tu saje yang berjuta. Hiasan dalaman tak termasuk lagi.

Bagi aku semua contoh rumah kat situ cantik2 belake. Elemen penting yang aku rasa dapat menaikkan seri rumah are...

..pencahayaan yangs sesuai, bentuk tingkap, sliding doors harus dipertimbangkan
..nak idea terbaru, guna wallpaper. wallpaper pada ruang tamu, ruang rehat dan bilik tidur harus bersesuaian.
..cat pada ruangan2 tertentu kena la sesuai, so xde lah nampak gelap sgt. Kalu bilik kecil, jangan la kasi nampak sempit lagi.
..perabot yang moden,classic n berbagai lagi yang bersesuai dapat menyerlahkan lagi tema kediaman anda
..hiasan dalaman rumah yang memegun dapat terpegunkan tetamu yang datang!. macam aku yang terpegun pada menda2 alah tuu..hehe

Aku dah decide nak buat bilik aku nanti macam mana.Bilik je lah. Sebab aku suka bilik. Lagi sedap lah tidur nanti.hehe Anda bagaimana?

No comments:


ShoutMix chat widget
/